"Turlanki. W cyrku"
SCENARIUSZ ZABAW RUCHOWYCH PROWADZONYCH
METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W. SHERBORNE
Cele ogólne:
- uczenie się nowych form spędzania czasu z dzieckiem;
- wyzwalanie poczucia satysfakcji związanej z wysiłkiem fizycznym;
- kształtowanie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji samego siebie, swojego ciała;
- rozwijanie poczucia pewności siebie i satysfakcji ze swoich dokonań;
- wyczuwanie własnego ciała i ciała partnera;
- poznawanie własnego ciała i odkrywanie własnych możliwości;
- wzmocnienie więzi z rodzicami.
I. Powitanie
1. „Iskierka” – prowadzący ściska dłoń siedzącego przy nim dziecka, gest jest przekazywany aż wróci do prowadzącego.
II. Ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schemat ciała i przestrzeni
2. Wierszyk
To są moje rączki,to są moje nóżki,tu mamy ramiona,a tu mamy brzuszki.To oko, to nosek,to uśmiech,to minka,a to moja czuprynka.Tak się każdy wita,tak się każdy kłania,na znak powitania.
3. „Ludzie do ludzi” – powitanie różnymi częściami ciała.
4. „Clown” – chodzenie, bieganie na sztywnych, gumowych , szeroko rozstawionych, zgiętych w kolanach nogach, chodzenie na palcach, piętach, kolanach, pupie.
III. Ćwiczenia oparte na relacji z „Z”
5. „Wejście na arenę” – dzieci przechodzą pod tunelem utworzonym przez dorosłych (klęk podparty).
6.„Akrobacje samolotu” – dorosły leży na plecach ze zgiętymi w kolanach nogami i kołysze na nich dziecko podtrzymując go.
7. „Akrobaci” – dorosły w klęku podpartym na jego plecach opiera się dziecko brzuszkiem (w poprzek) podnosząc ręce i nogi w górę (utrzymuje się w takiej pozycji jak najdłużej).
8. „Krokodyl” – rodzic leży na brzuchu, dziecko kładzie się na niego tak, by brzuchem dotykać pleców rodzica. Rodzic wozi dziecko po sali.
9. „Na huśtawce”- dorośli trzymając dziecko w zgięciu kolan huśta je na boki.
10. „Trampolina” - dziecko stoi na kocu, dwóch dorosłych unosi koc za oba końce delikatnie w górę
11. „Małpki podskakują, wspinają się na drzewo” – dziecko podskakuje wspierane przez dorosłego, później stara się wspiąć na dorosłego.
12. „Małpki na drzewie” - dorosły chodzi dorosły chodzi po sali z dzieckiem przyczepionym na plecach lub brzuchu.
13. Zabawa paluszkowa „Pięć małpek” z książki "Zabawy Paluszkowe" K. Sąsiadek
W dżungli kilka małpek żyło,a dokładnie pięć ich było.Pierwsza małpka, taka mała.Druga małpka wciąż skakała.Trzecia małpka wciąż płakała.Czwarta małpka wciąż się śmiała.Piąta małpka tak śpiewała.W dżungli kilka małpek żyło.A dokładnie pięć ich było…
IV. Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”
14. „Siłacz” – dziecko próbuje uwolnić się z uścisku rodzica/zmiana ról.
V. Ćwiczenia oparte na relacji „razem”
15. „Wyrzutnia rakietowa” – dwoje dorosłych robi ścianę z koca, w którą wbiegają po kolei dzieci.
VI. Zakończenie
Poczęstunek i podziękowanie za przybycie.
Komentarze
Prześlij komentarz