Zajęcia otwarte "Jesienne skarby"
CELE OGÓLNE:
- Utrwalanie oznak jesiennej pory roku.
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.
- Dostrzeganie rytmiczności w serii elementów.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania i odejmowania na konkretach.
- Doskonalenie syntezy i analizy słuchowej.
- Stymulować dziecięcą zdolność do kreatywności i twórczości.
- Stwarzanie warunków do kształtowania sprawności manualnej.
METODY:
- czynne: zadania stawiane do wykonania; pedagogika zabawy (KLANZA), "Dziecięca matematyka" E Gruszczyk - Kolczyńska
- słowne: instrukcje i polecenia;
- oglądowe: szablony i liczmany.
FORMY AKTYWNOŚCI:
- zespołowa;
- indywidualna.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: woreczek, kasztany, żołędzie, orzechy, tekst wiersza „Przybywa jesień” B. Formy, kolorowe liście z kropkami, CD (mel. Promoroaga wg KLANZA; piosenka ,,Kasztanki”).
PRZEBIEG:
1. Powitanie piosenką ,,Wszyscy są witam Was”. Puszczenie „Iskierki”
Dziecko:
- integruje się i wycisza.
2. Wiersz „Przybywa jesień” B. Formy. Rozmowa na temat wiersza.
Dziecko:
- z uwagą słucha tekstów literackich, analizuje, wyciąga wnioski.
Spadają liście,
szeleszczą wkoło,
wiatr je unosi
gwiżdżąc wesoło.
Lecą kasztany,
cieszą się dzieci.
Słabiej niż latem
słoneczko świeci.
Nagle żołędzie
z drzewa spadają,
chętnie je zaraz
wszyscy zbierają.
Pięknie korale ma jarzębina,
to znak, że jesień
już się zaczyna.
3. Zabawa ruchowa „Wycieczka do parku” do mel. Promoroaga wg KLANZA
Dziecko:
- gestem, ruchem kolistym naśladuje opadające liście/kasztany.
4. Zagadki dotykowe ,,Dary Pani Jesieni”.
Dziecko:
- potrafi dotykiem rozpoznać dary jesieni.
5. Zabawa matematyczna „Kolorowe liście.
Dziecko:
- potrafi wykonać pracę wg instrukcji n – la;
- przelicza i porównuje (o ile mniej/więcej) liczebność zbiorów w zakresie 7.
6. Zabawa „Jesienna orkiestra” do piosenki „Kasztanki”.
Dziecko:
- rytmicznie gra na kasztanach/orzechach;
- wystukuje podany rytm.
Wiatr pogłaskał stary kasztan po złotej czuprynie, A w ogródku już kasztanki skaczą po ścieżynie.Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę?Jeden w prawo, drugi w lewo, trzeci skoczył boczkiem,
Ten malutki, okrąglutki w trawie błyska oczkiem.Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę?A ten piąty, a ten szósty, kasztanek łaciaty
Zamiast dzieciom do kieszonki - skoczył między kwiaty.Nie chce z nami bawić się w kasztankową grę?Wiatr pogłaskał stary kasztan po złotej czuprynie,
Nowe zrzuci nam kasztanki w zielonej łupinie.Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę? 7. „Ile słów w zadaniu?”
Dziecko:
- buduje poprawne zdania na podstawie ilustracji/obiektu;
- dz. wyróżnia słowa w zdaniu.
8. Zabawa z rytmami „Korale Pani Jesieni”
Dziecko:
- dostrzega podany rytm i kontynuuje go.
9. Zabawa paluszkowa „Jesienny masażyk”
Dziecko:
- czerpie radość ze wspólnej zabawy;
- ćwiczy sprawność dłoni.
Przyszła jesień z deszczowymi chmurami/palce – deszczykA po parku chodzą dzieci parami/ palcami naśladuje spacerNa alejach ścielą się liści dywany/ cała rękaI brązowe spadają kasztany/ pięściMy zbieramy te dary jesieni /szczypanieUkładamy je w rzędach na ziemi/ dwa rzędyW domu tato wywierci w nich dziurki/ palceNawleczemy je potem na sznurki/ rysowanie linii falistej
10. Praca plastyczno – techniczna „Jesienne stworki”
Dziecko:
- czerpie radość ze wspólnej zabawy;
- ćwiczy sprawność dłoni tworząc kompozycje z materiału przyrodniczego;
- dba o estetykę wykonania pracy plastycznej;
- stara się wykonać pracę do końca.
Podziękowanie Rodzicom za przybycie i udział w zajęciach.
Komentarze
Prześlij komentarz