Wielkanocne warsztaty

Gorąco dziękujemy za udział w świątecznych warsztatach! Państwa zaangażowanie i chęć aktywnego uczestnictwa w życiu przedszkolnym  motywuje nas do dalszej pracy :D.


Dziękuję aktorom: mamie Filipka, mamie Natalki,  mamie i tacie Alicji, tacie Emilki za piękne przedstawienie! Podziękowania kierujemy również do wytrwale pracujących przędzarek :D.


Scenariusz spotkania świątecznego z Rodzicami


Temat: Czy to kurczak, czy pisanka, wielkanocna niespodzianka!

Cele ogólne:

  • Budzenie zainteresowania tradycjami i zwyczajami związanymi z Wielkanocą.

  • Integracja środowiska rodzinnego dzieci i rodziców z przedszkolnym.

  • Możliwość prezentacji zachowania i umiejętności dziecka na tle grupy przedszkolnej.


Przebieg




  1. Powitanie „Kolorowa pisanka”.

  2. Przedstawienie teatralne z udziałem Rodziców.


Czy to kurczak, czy pisanka, wielkanocna niespodzianka!


WYSTĘPUJĄ: Narrator, Pisanka I, Pisanka II, Pisanka III, Baranek, Kurczaczek I, Kurczaczek II, Kurczaczek III, Zajączek

NARRATOR: Dostał Tomek farbki całkiem nowe. Wymalował na trzech jajkach wzorki kolorowe. Ułożył pisanki  w świątecznym koszyku, a te – nuż się przechwalać, narobiły krzyku.

PISANKA I: Jestem w paski!

PISANKA II: A ja w gwiazdki!

PISANKA III: Na mnie kurka złota!

PISANKA I: Jakie wzory!

PISANKA II: I kolory!

PISANKA III: Prześliczna robota!

NARRATOR: Na przechwałkach – dyrdymałkach minął dzionek cały.

PISANKA I: Ja piękniejsza!

PISANKA II: Ja śliczniejsza!

PISANKA III: A ja najładniejsza!

NARRATOR: Wnet się posprzeczały.

ZAJĄCZEK:  Każda ładna, każda zgrabna,  chociaż każda inna. Żadna z was się o pierwszeństwo kłócić nie powinna.

NARRATOR: Dobrze radził mądry szarak, ale nic nie wskórał.

PISANKA I: Powiedz, która z nas ładniejsza?

PISANKA II i III: Powiedz szybko, która?

BARANEK:  Dosyć tego! Chodźcie tutaj. O co się kłócicie? Ja mam dla was dar cenniejszy…

NARRATOR: I dał jajkom… ŻYCIE. Potoczyły się pisanki do siebie bliziutko, coś szeptały między sobą, lecz bardzo cichutko.

PISANKA I: Jak mi dobrze, jak radośnie… Powiem wam na uszko, że zaczęło pukać we mnie maleńkie serduszko.

PISANKA II:  I ja także jakieś dziwne ruchy czuję w sobie.

PISANKA III:  W mą skorupkę puka mocno malusieńki dzióbek!

NARRATOR: Pękły wszystkie trzy pisanki. A kurczaczki małe z jajek się turlały.

KURCZACZEK I: Jaki świat wspaniały!

KURCZACZEK II: Jaki piękny!

KURCZACZEK III: Jaki wielki!

KURCZACZEK I: Jaki kolorowy!

KURCZACZEK II: Wszystko widzę, słyszę, czuję!

KURCZACZEK III: Jestem całkiem nowy!

NARRATOR: Zapomniały o swej kłótni, bo przyznajcie sami, że pisanki były przecież tylko… skorupkami.

A Wam drodzy goście życzymy:

Jaj przepięknie malowanych
Świąt słonecznie roześmianych
W poniedziałek dużo wody
Zdrowia, szczęścia oraz zgody!


 3. Zabawa muzyczno - ruchowa „Kurczątka, kurczątka w stodole były”.

4. Piosenka „Bajkowe pisanki” z improwizacją teatralną.

Do zajączka przyszła kurka:
- ko, ko, ko, ko - zagdakała.
Z koszem jajek na pisanki
mama - kwoka mnie przysłała.


Zając podparł się pod boki:
- a to ci dopiero jajka!
Namaluję na nich tęczę,
i na każdym będzie bajka.


Bajkowe pisanki, bajkowe.
Rozdamy je z dobrym słowem,
świątecznym życzeniem,
wiosennym marzeniem.
Bajkowe pisanki, bajkowe,
wesołą wiodą rozmowę,
że wiosna za oknem,
że w dyngus ktoś zmoknie.


Rośnie żytko jak na drożdżach
i zieleni się rzeżucha,
Pisankowych opowieści
zając słucha, kurka słucha.
Z bukiecikiem srebrnych bazi
W gości wybrał się baranek,
q dla niego mała kurka
kosz bajkowych ma pisanek.


5. Opowieść ruchowa „Przygoda wielkanocna”. Dzieci losują karty z rolami: zajączka, pisanek, koguta, kurczątek. Na sygnał naśladują gestem lub odgłosem swoją rolę.

Mały zajączek skakał po łące i zastanawiał się, jaką świąteczną niespodziankę przygotować dla swoich przyjaciół. Postanowił zrobić dla nich pisanki. Kiedy były już gotowe, delikatnie poukładał je w wózku Powoli ciągnął wózek, aby rozwieźć pisanki do swoich kolegów. Wózek był ciężki. Zajączek co pewien czas zatrzymywał się, ocierał pot z czoła oraz przeciągał się, aby rozprostować plecy i ręce. Był już bardzo blisko domku kogucika, kiedy nagle potknął się i przewrócił. Wózek z pisankami przechylił się na bok, a pisanki poturlały się po trawie. Skorupki pisanek zaczęły pękać. Wykluły się z nich kurczątka.

6. Praca plastyczna „Żółciutkie kurczątka i kolorowe zające”.

Komentarze