Podsumowanie grupy - II semestr
Rozwój fizyczny
a) samodzielność i samoobsługa
Dzieci sprawnie wykonują czynności ubierania i rozbierania się, mycia zębów, samodzielnego korzystania z toalety. Dzieci wykazują się dużą samodzielnością podczas spożywania posiłków. Sprawnie posługują się sztućcami, również nożem, dbając o czystość wokół siebie. Dzieci prawidłowo trzymają sztućce podczas posiłku
- 1 dziecko potrzebuje wsparcia w obszarze samoobsługi: ubierania się, właściwego zakładania obuwia;
- 2 dzieci wymaga szczególnej uwagi w zakresie dbania o czystość podczas posiłków;
- 1 dziecko niewłaściwie trzyma sztućce.
b) motoryka duża
Grupa sprawna ruchowo. Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych i sprawnie wykonuje proste ćwiczenia ruchowe.
- 6 dzieci wymaga dodatkowych ćwiczeń w zakresie doskonalenia sprawności fizycznej;
- 10 dzieci prezentuje bardzo wysoki poziom sprawności fizycznej.
c) motoryka mała
Po wprowadzeniu systemu motywacyjnego („pinezkowego”) 6 dzieci wyćwiczyła prawidłowy chwyt kredki.
- ponad połowa grupy prawidłowo trzyma i posługuje się ołówkiem/kredką;
- 8 dzieci jest w trakcie utrwalania chwytu 2 – pęsetkowego z 3 – pęsetkowego, a 1 dziecko z 4 – pęsetkowego;
- 11 dzieci potrzebuje dodatkowych ćwiczeń w zakresie usprawniani motoryki małej;
- 5 dzieci prezentuje wolne tempo rysowania, kolorowania;
- 4 dzieci prezentują bardzo wysoki poziom rozwoju manualnego;
- 3 dzieci przejawia uzdolnienia plastyczne.
Rozwój umysłowy
a) wiedza o najbliższym otoczeniu
Większa część grupy dobrze orientuje się w swoim najbliższym otoczeniu. Podaje swoje imię i nazwisko wie, jakiej jest narodowości, zna symbole narodowe.
- 9 dzieci nie zna swojego adresu zamieszkania;
- 4 dzieci prezentuje braki w zakresie wiedzy o najbliższym otoczeniu;
- 5 dzieci prezentuje dużą wiedzę o otaczającym świecie.
b) synteza i analiza słuchowa
Dzieci wyodrębniają wyrazy w zdaniu, dokonują syntezy i analizy sylabowej słów 2 – 3 sylabowych. Większa część grupy wysłuchuje głoskę na początku słowa.
- 4 dzieci ma trudności z wysłuchaniem głoski w nagłosie;
- 5 dzieci wyodrębnia głoski w prostych wyrazach;
- 6 dzieci mówi bardzo głośno;
- 6 dzieci przejawia trudności w rozumieniu czytanego tekstu;
- 4 dzieci ma trudności w skupieniu się podczas słuchania bajek, opowiadań, wierszy;
- 8 dzieci przejawia zdolności muzyczne.
c) spostrzeganie wzrokowego
Większa część grupy dobrze sobie radzi z zadaniami z zakresu spostrzegania wzrokowego. Wszystkie dzieci podpisują się swoim imieniem. Prawie cała grupa rozpoznaje wybrane cyfry (0-10) i litery.
- 5 dzieci wymaga dodatkowego wsparcia w/w obszarze;
- kilkoro dzieci czyta i pisze proste wyrazy;
- 2 dzieci nie rozpoznaje wybranych cyfr (0-10) oraz liter;
- kilkoro dzieci pisze litery i cyfry w odbiciu lustrzanym;
- 3 dzieci przejawia trudności w określaniu położenia przedmiotów w przestrzeni;
- 9 dzieci przejawia spore trudności w prawidłowym określaniu kierunków (prawa – lewa).
d) lateralizacja
- prawie połowa grupy prezentuje lateralizację skrzyżowaną;
- 1 dziecko ma nieustaloną lateralizację w zakresie ucha;
- 1 dziecko ma nieustaloną lateralizację w zakresie oka.
e) umiejętności matematyczne
- grupa przelicza w zakresie 10;
- połowa dzieci przekracza próg 10;
- 2 dzieci przekracza próg 100;
- 4 dzieci potrzebuje dodatkowych ćwiczeń z utrwalenia liczebników porządkowych (pierwszy, drugi, ... piąty);
- 5 dzieci wymaga dodatkowych ćwiczeń z doskonalenia umiejętności matematycznych;
- 9 dzieci prezentuje wysoki poziom umiejętności matematycznych wykonując operacje matematyczne.
f) rozwój mowy
Ponad połowa grupy mieści się w normie rozwojowej. Większa część grupy poprawnie formułuje zdania, posługuje się przymiotnikami, rozumie polecenia i podstawowe pojęcia dot. sytuacji w domu i w przedszkolu, słucha czytanych utworów.
- 8 dzieci nieprawidłowo artykułuje głoski i wymagają dodatkowych ćwiczeń (w mowie kontrolowanej 2 dzieci prawidłowo realizuje wybrane głoski);
- 2 dzieci ma duże trudności w rozumieniu poleceń nauczyciela;
- 5 dzieci jest uzdolnionych językowo.
Rozwój społeczno – emocjonalny
Większa część grupy nie przejawia trudności w rozstaniu z opiekunem (okresowo takie trudności przejawia 4 dzieci). Dzieci pamiętają o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz szanuje własność osobistą i społeczną. Dzieci chętnie wykonują przyjęte na siebie obowiązki i starają się doprowadzić je do końca (dyżury), chętnie pomagają kolegom i koleżankom. Zgodnie bawią się i współpracują z rówieśnikami, nawiązują kontakt z dorosłymi oraz mówią o swoich potrzebach. Większość grupy przestrzega przyjętych norm i zasad.
- 6 dzieci przejawia trudności w respektowaniu przyjętych norm i zasad;
- 5 dzieci ma trudności z kontrolowaniem emocji i radzeniem sobie z nimi w sytuacji porażki, niepowodzenia, stresu;
- 6 dzieci prezentuje zdolności przywódcze;
- 6 dzieci prezentuje wysoki poziom empatii.
Komentarze
Prześlij komentarz